måndag 7 november 2011

Aurora The Sleeping Beauty

Aurora
Välkommen Till Disneys 16:e Annimerade Film
”Aurora hade premiär den 29 Januari 1959
Star
″Handling”
När prinsessan Aurora föds, jublar hela kungariket!
Alla utom den onda fen, som uttalar en förbannelse,
att prinsessan före sin 16:e födelsedag ska sticka sig på en slända
och falla i sömn för evigt.
Star
Men Auroras Gudmödrar, de tre god feerna,
använder sin goda krafter och omvandlar förbannelsen
så att hon kan väckas till liv genom kärlekens kyss.
Star
För att skydda henne får hon växa upp i de goda feernas hus
och för att ingen ska veta vem hon egentligen är
kallar de henne för Törnrosa.
Star
Trots det hittar den onda fen henne -
och förbannelsen slår in! Nu måste prins Filip
besegra den onda fen för att rädda kärleken.
Star

7 kommentarer:

Snow White The Survival sa...

Hej Aurora..
Jag är så glad att du har en sida nu..För nu är vi åtminstonde 3 st här på blogspot..Mulan är ju på Webs..Framtiden får väl visa om fler vänner dyker upp..Ha det så gott Kram Snow White

Doris sa...

very good to see you here. hugs

Night Lady sa...

Välkommen tillbaka Aurora..Kram Night Lady

Aurora sa...

Hello Snowwhite..
Jag tyckte att det är roligt att göra dig sällskap igen, vi har ju ändå en del gemensamt.. hälsa dvärgarna...
ha en härlig helg...
Kram Aurora

Aurora sa...

Yhank you Doris..
Have a god weekend..
Hugs Aurora

Aurora sa...

Tack Night Lady..
Jag är glad att har kommit tillbaka...
Ha det gott...
Kram Aurora

Queenvickans sa...

Hej
Jag försökte skriva in mig för några dar sedan men då gick det inte. Få nu se om jag kan skriva in detta.
Ha en god forts på veckan
Kram
Jatta