onsdag 19 november 2014

Cleaning Day..

Aurora photo Aurof0.jpg
“House Cleaning Blues”
by Ellen Bailey         
Night Ladys Star
I have the house cleaning blues
I look around and see so much to do
I look at the walls, the windows, and the floors
I see heaps of dust layered like boards
Night Ladys Star
What I need is a good house cleaning crew
Bu where to get one, I haven't a clue
I asked for vlunteers, but none would relent
Their community spirit, it seems, had been spent
Night Ladys Star
I could wish for an occasional hurricane
For me, that may not be such a bad thing
I could raise the windows and open the doors
And be done with these house cleaning chores
Night Ladys Star
But hurricanes don't occur where I live
So its left up to me to clean this crib
I have devised a plan to get the job done
Since I can no longer depend on anyone
Night Ladys Star
My plan is as simple as it can be
One that is not very taxing on me
My walking shoes I will lace up tight
And from this nightmare I will take flight
Night Ladys Star
Aurora
Aurora photo Aurf9.jpg

16 kommentarer:

nicki007 sa...

Oj vad fint det blir Aurora..Dina Gudmödrar är säkert så glada för din hjälp.. Massor av kramar från Nicki

YoSueño sa...

Limpiar es muy aburrido, tomate el vuelo.Un Fuerte ABRAZO
FELIZ DIA.

Night Lady sa...

Hej Aurora..
Vad du är flitig jag skulle behöva ta efter dig fniss..Ha en härlig vecka nu kram Night Lady

Snow White The Survival sa...

Hej Aurora..
Nu är det min tur idag ska jag pynta och städa i dvärharnas stuga ska bli så roligt :-)
ha det så bra så hörs vi snart kram Snow White

mathilde1305 sa...

Hi Aurora..
Alltid välkommen med städhjälp, som kan vara roligt eller tråkig.. Vi hörs Kram Mathilde

Moonlight sa...

Hej Aurora..
Nu är du väl klart med allt pynt till första Advent, och ha det mysig med tända ljus..
Ta det lugnt, nu.. Kram Moonlight

gageier sa...

Liebe Mathilde einen schönen 1 Advent wünscht dir Klaus mit ganz lieben frohen Grüßen

Snow White The Survival sa...

Love came down at Christmas;
Love all lovely, love divine;
Love was born at Christmas,
Stars and angels gave the sign.
Have a great week..
Hugs kisses Snow White

Aurora The Lovely sa...

Hej Nicki..
Ja mina gudmödrar blir så glada.. Ha en fin vecka Kram Aurora

Aurora The Lovely sa...

Tack för ditt besök YoSueño hoppas du haft en fin helg och jag önskar dig nu en fin vecka kram Aurora

Aurora The Lovely sa...

Hej Night Lady..
Ja nu har jag städat färdigt nu ska jag bara ta det lugnt ett tag..Ha en fin vecka kram Aurora

Aurora The Lovely sa...

Hej Snow White..
Nu har du säkert fått det jättefint i dvärgarnas stuga jag har fått det riktigt fint i mina gudmödrars stuga nu kan vi ta det lugnt fram till Lucia..Kram Auora

Aurora The Lovely sa...

Hej Mathilde..
Ja nu har jag städat färdigt nu ska jag bara njuta ett tag..Massor av kramar från Aurora

Aurora The Lovely sa...

Ja Moonlight..
Nu är jag klar med mitt för ett tag snart ska det sättas fart med alla julklappar..Ha en fin vecka kram Aurora

Aurora The Lovely sa...

Tack för besöket Klaus..
Kramar från Aurora

Aurora The Lovely sa...

Tack För dom fina orden Snow White..Kram Aurora