tisdag 9 december 2014

Grattis Pepparkakan..

Christmas photo Aum02.jpg
“Tre Pepparkaksgubbar”
Musik: Alice Tegnér, Text: Astrid Gullstrand
Night Ladys Star
Vi komma, vi komma från Pepparkakeland
och vägen vi vandrat tillsammans hand i hand.
Så bruna, så bruna vi äro alla tre,
korinter till ögon och hattarna på sne’.
Night Ladys Star
Tre gubbar, tre gubbar från Pepparkakeland,
till julen, till julen vi komma hand i hand.
Men tomten och bocken vi lämnat vid vår spis,
de ville inte resa från vår pepparkakegris.
Night Ladys Star
Ha en fin Pepparkaksdag önskar
Aurora
au
Christmas photo masni107_zps20c90605.png

8 kommentarer:

gageier sa...

Liebe Aurora einen schönen Dienstag wünsche ich dir mit vielen lieben Grüßen ES IST HEUTE KALT UN SO RICHTIG UNGEMÜTLICH DA BLEIBT MAN LIEBER ZU HAUS SEI GANZ LIEB GEGRÜSST KLAUS

Moonlight sa...

Hej Aurora..
Hoppas att Du få en fin Dag , med massor av Peppakakor..
Kram Moonlight

nicki007 sa...

Hej Aurora..
Önskar dig en underbar helg och en ännu bättre Lucia..
Massor av kramar från Nicki

Night Lady sa...

Tack Aurora..
önskar dig en fin Lucia och tredje advent..
Kram Night Lady

Aurora The Lovely sa...

Hej Klaus..
ja nu har vi också börjat att få lite kallare det ligger från 0 till -2 inte mycket men eftersom vi inte är vana så känns det kallt..Tack för ditt besök hos mig nu önskar jag dig en fin fortsättning på veckan kram Aurora

Aurora The Lovely sa...

Hej Nicki..
Tack jag hade det bra och hoppas du hade detsamma.. Nu närmar vi oss julen så det blir lite mindre datatid men trillar in så fort tillfälle ges..tack för titten hos mig och kom snart tillbaka..KRam Aurora

Aurora The Lovely sa...

Hej Moonlight..
Ja jag hade en fin dag och jag har ätit massor av pepparkakor..
Hoppas du gjorde detsamma.. nu är det full fart mot fjärde advent så det blir mer och mer att göra.. ha en fin fortsättning på veckan..Kram Aurora

Aurora The Lovely sa...

Tack Night Lady..
Hoppas du hade detsamma.. Massor av kramar från Aurora