måndag 8 december 2014

Ordet som jag tänker på..

Christmas photo Aurora01-1.jpg
“Det lilla ordet jul!
Night Ladys Star
Det finns ett litet, litet ord
som jämt gör mej så glad.
Varenda timme dansar det
kring räknetalens rad.
Night Ladys Star
Det skuttar som ett litet troll
uti min läsebok.
Jag undrar och jag drömmer
och jag svarar rent på tok.
Night Ladys Star
Jag minns det strax på morgonen
och sent i sömnvarm kväll.
Det smakar på min tunga
som en ljuvlig karamell.
Night Ladys Star
Vad gör det att december
är så lång och grå och ful
när ordet som jag tänker på
och drömmer om är JUL!
Night Ladys Star
Aurora
Christmas photo a02_zps4b9fd621.png

6 kommentarer:

gageier sa...

Liebe Mathilde schönes Dornröschendein Blog ist einfach super wünsche dir eine super Wochenstart und mit vielen lieben Grüßen Klaus

nicki007 sa...

Hej Aurora..
hoppas du hafr en fin andra advent och ja ordet som vi alla tänker på är jul :-)
massor av kramar Nicki

Snow White The Survival sa...

Tack för komplimangen Aurora..
Hoppas du hade en fin andra advent och nu är vi på väg mot den tredje härligt..Ha en fin pepparkaksdag kram Snow White

Aurora The Lovely sa...

Tack för besöket Klaus och välkommen tillbaka kram Aurora

Aurora The Lovely sa...

hej Nicki..
ja jag hade en jättefin advent nu ser vi fram emot den tredje..
Ha en fin papparkaksdag du med kram Aurora

Aurora The Lovely sa...

Hej Snow White..
Ja det var så lite så..
Önskar dig också en fin dag med massor av pepparkakor..
Kram Aurora