måndag 15 december 2014

Vi Som Tror På Tomten..

Christmas photo dec0916.gif
“Tomten”
december 02, 2013   Åsa
Night Ladys Star
Nu har tomten börjat tassa
i vart fönster ser han in
Säg har barnen varit snälla?
Lyser adventstjärnan din?
Night Ladys Star
Tomten smyger runt i husen
kikar, undrar mår ni bra?
Kliar i sitt gråa huvud
Säg vad vill barnen ha?
Night Ladys Star
Vet och hör din minsta önskan
kikar sig försynt omkring
smyger sen på ullestrumpan
smeker lätt en barnakind.
Night Ladys Star
Tomtens allra största lycka
det är alla jordens barn.
Till dem vill han i år sänka
Fred och frihet alla dar.
Night Ladys Star
Men så grå och trött och sliten
står han där i dammig vrå
barnen tror ej mer på tomten
ensam får han tassa
Night Ladys Star
Aurora
Christmas photo 01A_zps88b448ef.gif


10 kommentarer:

Snow White The Survival sa...

Fint Inlägg Aurora och ja visst tror vi på Tomten dom som inte gör det tycker synd om dom men vi vet ju som sagt bättre.. Kramar från Snow White

Night Lady sa...

Ge tomten en puss från mig om du träffar honom först :-)
Kram Night Lady

mathilde1305 sa...

Hej Aurora..
Vad gör det att december är så lång och grå och ful och drömmer om att Tomten kommer snart..
Kram Mathilde

Moonlight sa...

Hej Aurora,
hur Snyggt Du är, jag tro att Du väntar på Tomten, eller ?
Du få nog väntar ett tag till..
Ha en bra Vecka.. Kram Moonlight

nicki007 sa...

Hej Aurora..
Trevligt att se dig..Ja jag håller med dig jag har också dåligt med tid just nu men det är bara roligt..Ha en härlig helg och fjärde advent kram Nicki

Aurora The Lovely sa...

Tack Snow White
Och ja vi vet ju alla att tomten finns :-) Ha en undebar fjärde advent kram Aurora

Aurora The Lovely sa...

Hej Night Lady..
Ja jag ska ge honom en puss om jag träffar honom först..Kram Aurora

Aurora The Lovely sa...

Ja det har du så rätt i Mathilde.. Ha en fin helg Kram Aurora

Aurora The Lovely sa...

Tack Moonlight ja jag väntar på tomten nu vill ge honom en puss under misteln kram Aurora

Aurora The Lovely sa...

Hej Nicki..
Ja jag börjar äntligen bli klar med det mesta nu ska bara njuta av helgen nu kram Aurora