torsdag 24 mars 2016

Happy Easter..

Easter photo Aurora 14_zpsrnsjscra.jpg
“En Påskdikt”
Night Ladys Star
Vi pyntar och vi donar
till minne för han som tronar.
Äggen av barnen målas
med färger det inte snålas.
Night Ladys Star
Godis fylls i äggen.
Påskbonaden sätts upp på väggen.
Med fjädrar smyckar vi riset
som påminner oss på det viset
om vår Herres lidande och smärta,
han bar oss hela tiden i sitt hjärta.
Night Ladys Star
Äggen påminner oss om det nya livet
som genom pånyttfödelsen är oss givet.
Till honom som min smärta bar
vill jag tillhöra alla dar.
Night Ladys Star
Glad Påsk önskar
Aurora
 photo Easter_Basket_with_Eggsand_Daisies_PNG_Clipart_Picture_zpsgki0uzyo.png


4 kommentarer:

Night Lady sa...

Hej lilla söta Aurora..
Jag hoppas att du haft en lång och skön påsk..
Nu ser vi fram emot våren.. Stor kram från Night lady

Snow White The Survival sa...

Tack Aurora..
Hoppas verkligen du haft detsamma..
Massor av kramar Snow White

Aurora The Lovely sa...

Hej Night Lady.. ja min påsk var både skön fin och trevlig..
och våren är redan här helt underbart..
Kram Aurora

Aurora The Lovely sa...

Tack Snow White ja jag har verkligen haft det fint..
Och jag vet ju redan att du haft detsamma..
Kom snart tillbaka lite lugnt här hos mig nu när sidan är stängd..
Kram Aurora